انواع دستگاه تاتو، ماندگاری روش‌های تاتو و هزینه آنها

انواع دستگاه تاتو، ماندگاری روش‌های تاتو و هزینه آنها

توی این مقاله قراره از انواع دستگاه تاتو و فاکتورهای مهم قیمت گذاری آن، میزان ماندگاری تاتو و انواع خالکوبی و روش‌های آن صحبت کنیم.

تفاوت تاتو و میکروپیگمنتیشن

ماندگاری تاتو که در گذشته برای ابروها به رنگ های قهوه ای و مشکی صورت میگرفت بیشتر بود. اما چهره فرد را از حالت طبیعی خارج می کرد. در این روش، ابروهای طبیعی به وسیله الکترولیز از بین می‌رفتند تا به جای آن تتو انجام شود.

امروزه اما با روی کار آمدن دستگاه‌های تاتو که سوزن‌های یکبار مصرفی دارند. و از رنگدانه‌های طبیعی استفاده میکنند،تتو‌ها با دقت و شیک‌تر و طبیعی‌تر صورت میگیرند. این دستگاه‌ها به دلیل وزن سبک خود امکان کار ظریف تر را به پیگمنت کارها میدهند. و باعث هیچ آسیبی به موهای طبیعی ابرو نمی‌شوند.
در روش میکروپیگمنتیشن، به دلیل استفاده از کارتریج‌های یکبار مصرف و رنگ‌های مطمئن، ایمنی و بهداشت کار بسیار بالااست. ظریف بودن فوق العاده سوزن‌های این دستگاه، درد تتو و پیگمنت را به شدت کاهش میدهد.

مهمترین نکته در دستگاه‌های میکروپیگمنتیشن، امکان نصب کارتریج یکبار مصرف است. در حالی که انواع دستگاه تاتو تنها قابلیت تعویض سوزن را دارا هستند. دستگاه میکروپیگمنتیشن دارای محفظه ایمنی برای جلوگیری از بازگشت مواد و خون به داخل هندپیس است.
دستگاه میکروپیگمنتیشن به دلیل حرکات منظم نیدل در پوست، مانع از تخریب بافت پوست می‌شود. علاوه بر این، به لایه‌های عمیق پوست نیز نفوذ نمی‌کند و فقط رنگ را در جایی بین لایه سطحی و اول پوست(بین درم و اپیدرم)وارد می‌کند.اما دستگاه‌های غیر ایمن تتو فاقداین قابلیت‌ها بوده و درد و خونریزی شدیدی را برای مصرف کننده به ارمغان می‎آورد. پس توصیه می‎شود همواره از بروز‌ترین و ایمن ترین دستگا‌‌ها برای انجام خالکوبی استفاده کنید.

انواع دستگاه تاتو
دستگاه تاتو

ماندگاری تاتو چقدر است؟

زمان دقیقی را برای ماندگاری تتو نمی‌توان اعلام نمود.عوامل بسیار زیادی از جمله، عمق کاشت رنگ، نور آفتاب، شرایط فیزیکی بدن و بسیاری از عوامل دیگر بر ماندگاری تاتو تاثیرگذار هستند. اگر چه ماندگاری رنگ‌های تیره بیشتر خواهد بود. اما این رنگ‌ها حالت طبیعی چهره را از بین خواهند برد.
در ادامه قصد داریم شما را با انواع تاتو به ترتیب ماندگاری آشنا کنیم:

تاتو معمولی

این تتو دارای اندکی سرب بوده که پیشنهاد نمیشود. اما ماندگاری آن به نسبت سایر روش‌ها بالاتر میباشد.

میکروپیگمنتیشن

این تاتو بسته به نوع پوست حدود 6 ماه تا دو سال دوام دارد.ایمن‌ترین و توصیه شده‌ترین تتو در حال حاضر این روش می‌باشد.

میکروبیلدینگ

این تاتو برای افرادی که تمایل به انجام تاتو موقت دارند، مناسب است.زیرا به نسبت میکروپیگمنتیشن ماندگاری کمتری دارد.

هزینه ی تاتو چقدر است؟

قیمت خالکوبی نسبت به نوع طرح و محل آن متفاوت است. اما این هزینه در ناحیه های حساس بدن بالا‌تر است. نواحی حساس را از اینجا بببنید.

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتور‌های تعیین قیمت کیفیت مواد مورد استفاده در خالکوبی است.که توصیه میکنیم حتمابرای انجام بهداشتی و ایمن کار از رنگ‌ها دستگاه‌ها و مواد کاملا ایمن استفاده کنید. هر چند هزینه بالاتری داشته باشند.
عامل دیگر تعیین قیمت، میزان تجربه شخص پیگمنت کار می‌باشد. که به طبع کار یک شخص مجرب با ارزش‌تر و دقیق تر از شخص تازه کار است.
 

انواع دستگاه تاتو

ماشین‌های سیم پیچ از متداول ترین دستگاه های خالکوبی هستند. در ادامه با دیگر ماشین‌ها آشنا خواهید شد:

دستگاه تاتو کویل
دستگاه تاتو کویل

دستگاه تاتو کویلی

این ماشین خطوط صاف و خطی را ایجاد می‌کند. با گروه سوزن های بزرگ کارایی دارد و برای سایه زدن مناسب هستند. سر و صدای زیاد، نیاز به مهارت بالا، افزایش احتمال آسیب رسانی به پوست و نیاز به نگهداری قطعات از جمله معایب این ماشینهاست.

دستگاه تاتو روتاری

کار با این ماشین بسیار راحت بوده و صدای نسبتا کمی دارد. میزان آسیب زدن ماشین روتاری نسبت به کویل بسیار پایین است. همچنین، گروه‌های کوچکتر سوزن با بهترین دستگاه‌های تاتو روتاری، بهترین نتیجه را به دست خواهند آورد. البته باید به این نکته توجه داشت که ایجاد عمق و سایه زدن با دستگاه فوق، امری دشوار است. همواره باید اقدامات کاملی را برای تکمیل حرکت روتاری انجام داد. این ماشین با گروه سوزن‌های بزرگ کارایی ندارد.

دستگاه تاتو اگو روتاری

این دستگاه از پلاستیک‌های باکیفیت و بدون خراش ساخته شده و دارای یک پوشش UV مخصوص است که تمیز کردن آن را آسان می کند.

دستگاه تاتو کویل آهنی

این ماشین با دقت و از جنس سخت ترین آلومینیوم موجود در هواپیما ساخته شده که آن را به دستگاهی سبک و غیر قابل خراب شدن تبدیل می‌کند.

دستگاه تاتو دوار

تنها دستگاه تاتوی دوار موجود در بازار است که توانایی اجرا در سرعت های پایین را بدون کاهش قدرت و کیفیت دارا است. در ساخت این ماشین از فیبر استفاده شده‌است.

با تمام تفاصیلی که از مفهوم تاتو، انواع روش‌های تاتو و روش‌های پاک‌کردن آن داشتیم، روش میکروپیگمنتیشن به دلیل به حداقل رساندن معایب انجام تتو، به یکی از بهترین روش‌ها در بین بانوان تبدیل شده است. شما می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی از بابت درد و خونریزی، انتقال ویروس‌های کشنده از طریق سوزن و بدون بازگشت بودن روش میکروپیگمنتیشن، از این روش بهره مند شوید. در مقالات بعدی شما را بیشتر با خصوصیات روش میکروپیگمنتیشن آشنا خواهیم کرد. در صورت داشتن اطلاعاتی در این حوزه، خوشحال می شویم ما را از طریق بخش نظرات در جریان بگذارید.