پاک کردن تاتو با توضیح 3 روش کاربردی و جامع برای آن

لیزر برای پاک کردن تاتو

پاک کردن تاتو با توضیح 3 روش کاربردی و جامع برای آن

انواع روش های پاک کردن تاتو

این احتمال وجود دارد، که فرد پس از انجام تاتو بنا به دلایل گوناگونی نظیر عدم رضایت، مشکل استخدام و تغییر مد، تصمیم به پاک کردن خالکوبی خود بگیرد. پس بهتراست قبل از این کار همه جوانب را در نظر بگیرید. و بدانید که هزینه پاک کردن تاتو از انجام آن نیز بالاتر است. به طور کلی سه راه برای پاک کردن یا کمرنگ کردن تاتوی که با هر دستگاه و روشی انجام شده باشد، وجود دارد. که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

قبلا در مقاله مزایا و معایب خالکوبی گفتیم که امروزه برای رفع و پاک کردن تاتو روش های وجود دارد. که به تفکیک به آنها می پردازیم.

ریموو موضعی تاتو

محلول ها و کرم‌های زیادی در بازار موجود هستند. که ادعا دارند قادر به پاکسازی تاتو میباشند؛ اما هیچ گونه اثباتی بر این ادعا وجود ندارد. در واقع این کرم‌ها نمی‌توانند به لایه ای از پوست‌بدن که جوهر در آن نفوذ کرده، راه یابند. و آن را از بین ببرند. با این حال، برخی مطالعات نشان از آن دارند، که استفاده مداوم 30 روزه از برخی مارک‌های معتبر به مرور موجب کمرنگ شدن رنگدانه‌های تاتو می شوند. مواد موضعی دیگری نیز برای قادر به کمرنگ کردن رنگدانه‌های تاتو وجود دارند. اما شرط به ثمر رسیدن آن این است که کمتر از 6 ماه از تاتو نگذشته باشد.

حذف کردن تاتو بدون لیزر

این کار دقیقا همانند تاتو با نفوذ به عمق پوست انجام می‌شود. با این تفاوت که این بار به جای جوهر، یک ترکیب حذف کننده مانند نمک یا اسید گلیکولیک وارد پوست می‌شود. معمولا زمانی از این روش استفاده میشود که دسترسی به لیزر امکان پذیر نیست. یا مولکول‌های جوهر پوست بسیار بزرگ هستند. از عوارض این روش، می توان به صدمه اپیدرم پوست، بجا ماندن جای زخم و طولانی بودن دوره درمان نسبت به لیزر اشاره کرد.

پاک کردن تاتو با لیزر

لیزر یکی از محبوب ترین روش های پاکسازی تاتو در سرتاسر جهان است. البته بهتر است، تاتوهایی که عمر آن ها کمتر از 6 ماه بوده را با لیزر از بین نبرید. به دلیل آن که تاباندن لیزر به تاتوهای جدید، موجب تمرکز بیشتر جوهر در پوست شده و نیاز به برگزاری جلسات متعددی خواهد بود. البته مواد تاتو نسبت به مواد آرایش دائم، اثرات کمتری از خود به جای می گذارند.

پاک کردن تاتو با لیزر